Misja

Nasza szkoła to  miejsce gdzie wychowankowie  rozwijają się poprzez naukę, pracę, zabawę i własne doświadczenia. Uczniowie stają się odpowiedzialnymi, kreatywnymi ludźmi. To środowisko, w którym  młody człowiek ma szanse odnalezienia swego miejsca w społeczeństwie a wszyscy czują się bezpiecznie, otoczeni szacunkiem i wzajemnym zrozumieniem.

Wizja

  • W szkole panuje życzliwa atmosfera, oparta na: kulturze osobistej nauczycieli,   wychowanków   i  rodziców,  wzajemnym   szacunku,   pomocy  i   współdziałaniu.
  • Uczniowie o różnych predyspozycjach fizycznych i intelektualnych są wspierani we wszechstronnym rozwoju i rozwijaniu zainteresowań.
  • Uczymy  szacunku  do  historii,  tradycji,  kultury.  Współpracujemy  z  instytucjami    i organizacjami o podobnych celach.
  • Dbamy o zdrowie fizyczne i psychiczne wszystkich wychowanków.
  • Nauczyciele cieszą się autorytetem uczniów i rodziców, a ich kompetentne podejście budzi zaufanie. Wspieramy wychowanków w rozwoju, szukamy rozwiązań problemów na  zasadzie  partnerstwa  i  dialogu. 
  • Rodzice  partycypują   w   procesie wychowania i kształcenia swoich dzieci.

SYLWETKA ABSOLWENTA

Dążeniem Szkoły Podstawowej im. Jana Brzechwy w Borku Szlacheckim jest przygotowanie uczniów do efektywnego funkcjonowania w życiu społecznym oraz podejmowania samodzielnych decyzji w poczuciu odpowiedzialności za własny rozwój. Uczeń kończący szkołę, posiada następujące cechy:

  • Ciekawy świata

Gromadzi wiadomości korzystając z różnych źródeł. Dostrzega złożoność świata, analizując w nim zależności i związki przyczynowo – skutkowe. Zna historię i kulturę własnego narodu i regionu oraz tradycje szkoły. Racjonalnie wykorzystuje narzędzia i technologie informatyczne

  • Tolerancyjny, przyjazny i kulturalny

Rozumie, że różnice między ludźmi są czymś normalnym i właściwym. Stara się nie tylko zrozumieć innych i dostrzec w nich coś dobrego, ale pozytywnie patrzy też na otaczający go świat, siebie i innych ludzi. Zna normy obowiązujące w jego środowisku szkolnym i domowym, przestrzega ich, nie eksponując swojej osoby w sposób urażający innych ludzi. Integruje się z rówieśnikami i prawidłowo funkcjonuje w zespole.

  • Samodzielny, zaradny i otwarty

Potrafi racjonalnie bronić swojego zdania i nie ulega łatwo wpływom innych ludzi. Ma pomysły na rozwiązanie różnych problemów i potrafi zastosować je w działaniu. Wykazuje się konsekwencją w realizacji swoich zamierzeń. Jest ambitny i kreatywny.

  • Odpowiedzialny i obowiązkowy

Zna swoje obowiązki i stosuje się do nich. Świadomie korzysta ze swoich praw. Uczestniczy we wspólnych działaniach podejmowanych na terenie szkoły, klasy czy środowiska lokalnego. Dba o swoje otoczenie, wykorzystując wiedzę na temat ekologii i ochrony środowiska. Cieszy się z sukcesów własnych oraz innych. Godzi się z porażkami, ale jednocześnie wytrwale szuka rozwiązań.

  • Rozważny i krytyczny

Dba o bezpieczeństwo własne i innych. Postępuje zgodnie z zasadami higieny i dbałość o zdrowie. Selekcjonuje informacje płynące ze świata zewnętrznego. Odróżnia prawdę od fikcji.

  • Uczciwy i prawy

Stara się zdobywać zaufanie innych, wybierając zachowania szczere. Potrafi przyznać się do błędu, unika zachowań nieuczciwych i ponosi konsekwencje za swoje czyny. Szanuje potrzeby innych i jest chętny do niesienia pomocy. 

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – jest kolejną edycją wieloletniego programu, nakierowanego na wzmocnienie czytelnictwa w Polsce oraz modernizację bibliotek. Ze względu na skalę oddziaływania jest to jeden z największych programów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Debata Oksfordzka w Skawinie

PROJEKTY REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2022/23

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

Inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

Wyposażenie zakupione w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”

Akademia Bezpiecznego Puchatka

W roku szkolnych 2022/2023 klasa 1 wzięła udział w ogólnopolskim programie „Akademia Bezpiecznego Puchatka”, który obejmował tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w pięciu sferach: na drodze, w domu, w szkole, w Internecie oraz w relacjach z rówieśnikami. Podsumowaniem uczestnictwa w programie był udział uczniów w Ogólnopolskim Teście Bezpieczeństwa, który rozwiązywali on-line. Dzieci wykazały się dużą wiedzą potwierdzając znajomość zasad bezpieczeństwa. Placówka otrzymała certyfikat udziału w XIV edycji programu edukacyjnego „ Akademia Bezpiecznego Puchatka”. 

Zdrowo i Sportowo

Podczas roku szkolnego 2022/2023 klasa 1 uczestniczyła w ogólnopolskiej akcji „Zdrowo i Sportowo”, mającej na celu promowanie aktywności fizycznej wśród dzieci najmłodszych. Każdego miesiąca na lekcjach wychowania- fizycznego wdrażane były ćwiczenia gimnastyczne zaproponowane przez organizatorów. Ćwiczenia były skorelowane z tematyką danego miesiąca. Podczas trwania akcji udało się przeprowadzić ćwiczenia  z następujących scenariuszy: Nasza Ziemia; W sadzie; Polska; Święty Mikołaj; Zimowa olimpiada; Walentynki; Wiosna; Wielkanoc; Las. Aktywność ruchowa przyniosła dzieciom radość, wpłynęła pozytywnie na rozwój ich sprawności fizycznej oraz samopoczucia. Uczniowie budowali relację z innymi poprzez współpracę podczas wykonywania zadań. Na zakończenie akcji szkoła dostała certyfikat potwierdzający uczestnictwo w akcji „Zdrowo i Sportowo”.

Programy edukacyjne i innowacje pedagogiczne realizowane w roku szkolnym 2021/22

„Przyjaciele Zippiego”

„Plastek i jego zaczarowane pudełko”

  • „Z kulturą mi do twarzy”
  • „Czytanie – wyzwanie”
  • „Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki”